Att inte handla

Efter att ha tillbringat gårdagen på sofflocket ätandes praliner så tyckte jag att jag borde masa mig in till stan idag. Var sugen på att köpa någonting, och framförallt en nyårsklänning till ikväll.

Dessvärre fanns det bara två nyårsklänningsmoden i år; axelbandslöst (vilket inte passar mig) och någon sorts 80-90-talsblåsevariant i obskyrt tyg t.ex. med en stor rosett på magen á la the bold and the beautiful. Ringde upp min kompis som ska ha nyårsfirandet i år och hon hade inte heller någon nyårsklädsel utan skulle köra på något gammalt så jag beslutade mig för att göra detsamma.

Så då började jag titta runt efter något annat för att stilla mitt köpsug. Men kläder har jag fått så mycket fint i jul så det kändes inte som ett behov. Smink och parfym också. Tittade runt bland böckerna men hittade ingenting. Sen så "hittade" jag 300 kr i innerfickan på min jacka som jag inte visste att jag hade, så det slutade med att jag fick stilla mitt köpsug med en lunch på Åhlens och passade på att bjuda en kompis på fika.

Ekonomi-Gestapo (jag) har delat upp pengarna som blir över efter att räkningar, mat och sparande är betalt i 10 delar, där jag och sambon får veckopeng. En del var per vecka, och dubbelt första veckan då man kanske vill shoppa något efter löning. Denna vecka har jag mer än hälften av veckopengen kvar, och en ny får man imorgon så det lovar gott inför lördagen då jag tänkt fira min födelsedag på restaurang.

Ny är det dags att nyårspiffa sig lite!

God Nytt År allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0