Mobilräkningar

För en dryg månad sen gjorde jag en deal med Tre om att slippa de sista månaderna på min bindningstid för ett abonnemang med fast pris, mot att jag tecknade Tre vänner för 69 kr i månaden med ny bindningstid. Det var ett steg i att minska de löpande räkningarna.

Nu när en månad har gått så verkar det som att jag sparar i snitt 440 kr i månaden på det. Dock är jag ju fortfarande sugen på telenors ipone-abonnemang för 199 kr i månaden.. De har iofs billigare minutpris, men jag har en känsla av att jag skulle vara uppe på mobilräkningar på minst 6-700 igen snart.

Sambon har efter tillsägelse också halverat sina mobilkostnader. Han har snittat 825 kr de senaste 5 månaderna och nu verkar det som att nästa hamnar på ca 360 kr. Totalt 800 kr per månad i sänkta utgifter, det är väl inte illa pinkat!

Kommentarer
Postat av: Jennie Sund

Hej,



Oj det var efter halvering rätt saftigt ändå. Under 2009 låg min högsta mobilräkning på 156 kr, det vanliga är en liten nätt summa på 145 kr. Så på mobilen går det faktiskt spara in massor, måste man verkligen ringa det där samtalet just nu, brukar jag tänka...



God fortsättning!

2010-01-05 @ 07:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0