Oväntade inkomster

Loggar in på internetbanken och ser att det trillat in en dryg tusenlapp på kontot. Lite från Stim och lite från ett mysteryshopperföretag. Välbehövligt tillskott eftersom vi redan lånat av räkningssparkontot så i stort går vi nog back denna månad ändå, men det är ju bara jul en gång om året. Sen har vi ju fått en hel del sparat denna månad, men det vill jag inte röra förrän det krisar, så jag hoppas tjäna ihop underskottet på fler småuppdrag.

Fredagen blev annars både bra och billig. Chefen bjöd på lunch och när datorerna började krasha framåt eftermiddagen på deadlinedagen så kom han med en liten fredagspresent i form av en flaska glögg och mörk choklad till alla. Jag gillar min arbetsplats mer och mer. Sen var det examensfest med buffé och vin.

Vi är nu 6 st av 31 som fått formgivarjobb. Långt ifrån de "9 av 10 får jobb inom branschen efter utbilningen", men vi har ju bara varit nyutexaminerade i en dag än så länge. Vet inte riktigt vad jag hade tagit mig till ifall jag inte haft turen att få anställning.

Kommentarer
Postat av: Malin Lundblad

Inte tur -- ren skicklighet!

2009-12-21 @ 15:53:50
URL: http://www.improveme.se/malin
Postat av: FredVisgot

Jag önskar dig och din familj en God jul :) Joyeux Noël!

Jultomte från Frankrike

2009-12-25 @ 05:06:07
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0