Second hand-shopping

Den här månaden känns det som att pengarna bara flugit iväg utan att jag unnat mig någonting. Jo Iphonen, men den har jag ju inte betalat än, kommer på faktura sen. Måste vara alla julklappar som inhandlats.

Men i helgen stod jag inte ut med att ha bara en gigantisk väska eller bära plånbok, mobil, nyckelknippa, busskort och vantar i jackfickorna, så jag köpte en liten väska. Liljeholmens nya galleria har en riktigt bra Stadsmissionen-butik och där hittade jag en liten väska för 95:- och en LCHF-kokbok för 50:-. När jag betalade upptäckte jag att dragkedjan som man stänger väskan med, var trasig. Men man kan ju inte börja pruta på Stadsmissionen...

Har varit ledig 5 dagar den här månaden för att slutföra sista kursen i skolan. Nu när jag räknat på det så visar det sig att det kommer att kosta mig ungefär 2600 kr efter skatt.. De pengarna måste jag se till att tjäna in på annat sätt för att inte spräcka semestersparandet. Ca 1600 kr får jag in från mystery shoppandet. Resterande 1000 kr kanske jag får ta från buffertsparandet i värsta fall. Å andra sidan kanske man kan hoppas på lite mer i återbäring än vad vi räknat med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0