Två steg framåt och ett tillbaka

Det var väl kanske inte idealiskt att börja spara i december, men ju förr desto bättre. På grund av extra återbäring och lön+csn denna månad så har jag iallafall lyckats stoppa undan ca 8000 kr, och vi är uppe i ca 14.000 på resesparet. Långt kvar till de ca 50.000 som behövs där, men vi har en budget på hur det ska nog gå till som jag hoppas innerligt att vi kan hålla. Den bygger iofs på att vi får båten såld till våren och att vi får återbäring nästa år med (har bara räknat med en tredjedel av årets återbäring, men ändå)..

Fonderna går upp och ned, mest ned. Inte så motiverande men det är ju iallafall inga jätteminskningar än så länge.

På julklappsfronten är jag nästan klar. Ska ut i trängseln i helgen men det är egentligen inte så mycket där som jag är på jakt efter, men det är kul att titta runt ändå.

Efter långt övervägande gick jag till slut och skaffade mig en iPhone 3GS, än så länge är jag väldigt nöjd, men fakturan har inte kommit än ;) 1695 kr plus 99 kr i månaden i 24 mån gick det på och "jag behöver ju faktiskt en i firman".. Utslaget på två timmars kommunaltrafiksåkande om dagen så blir det inte så mycket per timme.. Nu är frågan om jag ska lägga ut min gamla T707 på Blocket..

I en annan sparblogg läste jag om the Secret. Jag skulle vilja läsa den som bok, men jag började kika lite på filmen. Det bygger ju i princip på samma sak som synkronitet (eller synkronicitet som vissa kallar det) och jag måste säga att det funkar väldigt bra. Jag har kikat efter en rostfri kyl/frys som öppnas från vänster på max 175 cm ett tag nu. För någon dag sedan satt jag i skolan och kollade på Blocket i telefonen. Min kompis bredvid frågade vad jag letade efter och jag förklarade. Då skickade hon ett sms till sin mamma och sa sen att jag kunde få hennes mammas rostfria kyl/frys på 175 cm gratis! De hade tydligen redan köpt en ny och skulle göra om hela köket. Yes please! Jag hade gärna betalat lite för den, men hon vägrade.

Undrar om vi kan få fler saker att hända..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0