Det går bättre och bättre!

Inte med bloggandet, men med sparandet. Veterinärräkningen slutade på drygt 10.000 kr, men jag lyckades hitta ett försäkringsbolag som jag tror kommer att försäkra hunden i framtiden.

Det är ju redan mitten på april, men vi kör lite kvartalsuppföljning för att se hur det går med nyårslöftena.

*) Mål:Resesparandet ska nå 50.000 kr. 
Resultat: Malaysiasparandet går som tåget, och om vi får båten såld så borde vi ligga på 60.000 kr, dvs 10.000 kr bättre än planerat. Det enda vi behöver göra är att spara 1000 kr i mån som planerat, och inte snylta på det som finns.

*) Mål: 20.000 kr i buffert.
Resultat: Hittills är jag uppe i nästan hälften. Men det är också påväg lite extrainkomster. Ett litet uppdrag som tar två kvällar att göra, plus den glada nyheten att jag sålt musiknedladdningar för ca 8000 kr plus moms. Har även jobbat hårt på att skriva låtar så att man kanske kan få lite mer passiva inkomster i framtiden. Sen fick vi äntligen sålt en lampa via Blocket som gav 2200 kr. Lamppengarna kommer gå till min och sambons klädinköp, och företagsinkomster ska ju skattas för på olika sätt, men det är roligt att det trillar in lite oväntade inkomster så att man kan sätta lite guldkant på något när man vill.

*) Mål: vikt under 60 kg.
Resultat: Här gåre inge vidare alls. Jag kämpar som ett djur men det ger inget resultat ALLS! Körde stenhård LCHF i 6 veckor utan att gå ned någonting. Körde då ännu hårdare LCHF i två veckor till, men stod fortfarande stenstill. Det är nästan skrattretande. Gick över till lågkalori utan resultat. Nu kör jag varannandagsmetoden. VLCD (Very Low Calorie Diet, dvs ca 550 kcal per dag) ena dan, och sen äter normalt andra dan. Andra dan är jag dessutom ute och intervalltränar i 30 min också. Jag har kört 1,5 vecka och hittills inte gått ned ett gram..

Känns som att kroppen bara ställt in sig på att inte släppa ifrån sig ett ynka litet fetthekto. Om normalförbrukningen är 2000 kcal/dag och blir det alltså 4000 kcal på två dagar. Och jag äter 550 kcal ena dagen, och 500 till frukost, 600 till lunch, 500 till em, 700 till middag och -250 för 30 min intervaller andra dagen, så är jag uppe i 2600 kcal för två dagar. Dvs 1400 kcal i underskott. Dvs 4900 kcal på en vecka. Även om jag räknat fel och äter ca 450 kcal mer varje ätardag, så borde jag gå ned 0,5 kg i veckan rent matematiskt. Men icke.

*) Mål: minst 1 träningspass i veckan.
Resultat: för tillfället tränar jag ju varannan dag så peppar, peppar...



 
 





Kommentarer
Postat av: Richard Melker

Mycket spännande läsning måste jag säga :)

2010-12-18 @ 15:56:09
URL: http://www.slanten.eu
Postat av: Maria

Hej!



Har ni några bra tips eller vill ha tips, kolla gärna in pengargratis.com forumet och säg vad ni tycker



2011-02-25 @ 15:52:55
URL: http://pengargratis.com
Postat av: Pontus

Och vill ni spara smart så finns alltid http://www.sparkontoplus.se/

2011-03-23 @ 10:57:53
URL: http://www.sparkontoplus.se/
Postat av: Johannes

Kul att det går så bra! Den som spar han har som man brukar säga ;)

Intressant blogg i allmänhet!

2011-04-19 @ 00:17:22
URL: http://sparapengarna.se
Postat av: Tina

Ibland kan det faktiskt vara så, och sedan kan man ju alltid få tro lite vad man vill på det här, att kroppen har på sig ett extra lager av fett för att skydda dig från omvärlden. Det vill säga att det kan vara psykiskt. Den håller fast i kilona för att skydda dig. Ibland måste man börja från... fel... håll.

2011-12-07 @ 23:01:28
Postat av: RikpåRiktigt

Lycka till med dina mål! Konstigt det där med att du inte går ner i vikt. Mitt tips är att fortsätta träna och ha kolla på kosten. Shape-up applicationen är grym för att hålla koll på kalorierna. När jag försökte bli av med lite underhudsfett använde jag den. Jag mätte inte min mat slaviskt men fick ändå ett hum om vad som gav mycket onödiga kalorier och kunde sen justera min livstil. Jag massa saker jag stoppade i mig som jag inte visste var så onyttiga som det egentligen var. Men största skilldnaden kom av att jag åt mindre och rörde mig mer. Lycka till!

2014-07-30 @ 09:55:05
URL: http://rikpariktigt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0