Utmaning: hitta 4-8000 kr!

I fredags tog vi hunden till veterinären med sina dåliga tänder. Det skulle skrapas tandsten, vilket brukar gå på 1300-1500 kr. Det gick på 2040 kr och en nybokning om tre veckor som kommer gå på mellan 4-8000 kr. Hon måste operera bort fler tänder och kolla upp sin knäled efter en halkning för ett par veckor sen.

Hur sjutton ska man skrapa ihop de här pengarna? Jag skulle kunna tömma mitt privata sparande, som är på runt 7000 kr nu, men då har vi ingenting till oförutsedda utgifter och till takbyte i sommar.. Blir varken kakelugnsreparation, startbudget till en liten pool eller inköp av blommor till altanrabatten.. Jag försöker skicka ut lite signaler till universum á la The Secret och hoppas att 4-8000 kr kommer inramlandes innan den 24 Mars på något sätt..

Utöver det så blev det en dyr dag idag. Åkte in till stan för att hämta ut hundmedicin, köpa kolhydratsfria nudlar och byta in ett köpbevis på City Dental till presentkort. Det gick sådär kan man väl säga.

Apoteket jag gick till hade inte hundmedicinen. Fick gå till flera stycken innan jag hittade en som hade det. Eftersom sambon ligger hemma sjuk så lyckas jag också plocka på mig produkter för över 800 kr. Trodde hon sa fel i kassan och fick ta bort lite saker. När jag kommer ut därifrån så upptäcker jag att jag har fått dubbelt så mycket medicin som jag behöver och som receptet var på. Två förpackningar istället för en. Ingår inte matematik i apotekarutbildningen?

Sen säger City Dental att köpbeviset inte byts in till fysiska presentkort, utan reggas som ett tillgodobelopp på mitt personnummer. Det går ju inte eftersom det är sambon som behöver pengarna. Jag måste nu kontakta MetroGo för att se om de kan skriva över köpbeviset på honom..

Sen visar sig nudlarna vara slut i butiken. En anställd informerar om ett annat märke som ska vara samma sak men som kostar 72 kr (istället för runt 20-lappen). Jag drar mitt kort och trycker in koden, men det verkar inte hända något i deras kassamaskin. En annan kollega tar över och jag får göra om allting. När jag sedan ringer telefonbanken så verkar det som att dragningen har gått igenom två gånger. Kan inte höra de specifika dragningarna än utan bara saldot.. Läser sedan på internet om nudlarna jag just köpt, och det visar sig att de inte alls är kolhydratsfri som de jag ville ha från början. 144 kr åt skogen med andra ord.

Jaja, fonderna går åt rätt håll iallafall, och det andra får lösa sig på något sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0